Vacanţă în Kuala Lumpur – dec. 2010 /ian. 2011

Am ajuns în Kuala Lumpur într-o duminică de decembrie. Nu ne programasem o vacanţă în adevăratul sens al cuvântului în capitala Malayesiei, ci doar un punct de plecare pentru atât de aşteptata vacanţă în Tailanda (povestea aici si aici) . Dar, am fost luaţi prin surprindere, uimiţi de acest oraş –metropolă, una dintre cele mai moderne capitale ale lumii, un oraş demn de Asia secolului 21.
          Un  european care păşeşte pentru prima oară în această minunată capitală nu ştie ce să privească şi ce să admire mai întâi. Zgârâie-norii uriaşi pe care i-a mai întâlnit poate în New York? Autostrăzile cu câte 5 benzi pe sens specifice Germaniei? Poate metroul suspendat inventat de japonezi? Sau malluri-le imense si aglomerate americane? Toate acestea se află în acelaşi loc, în capitala modernă a Malayesiei, Kuala Lumpur. Şi pe langă toate acestea, o adevarată mulţime de turişti de toate naţiile, culorile şi religiile, toţi cu aparatele de fotografiat în mâini, pregătiţi să imortalizeze orice mişcare a lor şi a familiilor lor pe fundalul acestei  capitale moderne, unice şi atât de diferite.
          Noi am ajuns în Kuala Lumpur la o oră cu trafic foarte aglomerat, absolut toate strazile păreau blocate de atâtea maşini, de fapt, nimic nu era blocat, ci doar aglomerat şi a trebuit să aşteptăm la fiecare semafor câte 10-15 minute ca să putem trece. Timp suficient pentru mine să-mi fac o idee despre oraş, să mă minunez de zecile de zgârâie-nori şi hoteluri super luxoase pe lângă care treceam,  malluri imense şi o masă de oameni în continuă mişcare – majoritatea turişti, dar şi localnici, ieşiţi, probabil, la plimbare într-o duminică după amiază. Tot de pe geamul maşinii, am zărit pentru prima dată vârfurile Turnurilor Petronas, dar, ajunsesem deja  şi la hotelul nostru, un hotel modest, chiar în centrul Bukit Bintang, cea mai cunoscută şi importantă zonă a  oraşului . Era un hotel micuţ, cu vreo 20 de camere şi se numea – Cube Hotel. Am plătit pentru 3 nopţi aproape 100 de euro, camera era micută şi fără geamuri, dar curată, avea baie, aer condiţionat, televizor şi internet. După ce ne-am aruncat bagajele în cameră, am ieşit imediat în strada, vroiam să mergem să mâncam ceva înainte de a lua oraşul cu asalt şi primul KFC care ne-a ieşit în cale ne-a potolit foamea, dar nu ne-a golit şi buzunarele. Două meniuri  au costat în jur de 6$, iar spectacolul străzii , privit de la etajul doi al restaurantului, a fost unul autentic asiatic. Chiar în acel moment, un vânzător ambulant într-un scaun cu rotile îşi aranja expoziţia de obiecte fabricate de mâna lui şi o mulţime de curioşi se opreau să vadă, să admire, unii chiar să cumpere. Puţin mai departe, doi tineri albi, punkişti şi tatuati, îşi demonstau unul altuia talentele de acrobaţi cu skate-boardul. Pe partea cealaltă a străzii, câteva tinere domnişoare sumar îmbrăcate îşi invitau clienţii la masaje tradiţionale, şi nu numai.

rsz_img_3685

Am ieşit în stradă şi ne-am îndreptat, bineînţeles, spre Petronas Towers, simbolul oraşului. Nu am avut nevoie de nic o hartă, vârfurile lor se vedeau, oricum, de oriunde te-ai  afla şi puhoiurile de turişti mergeau şi ei în aceeaşi direcţie. Am ajuns în doar 5 minute şi ne-am chinuit mai mult de o jumătate de oră să găsim un loc din care să putem capta într-o fotografie toată înălţimea de 378 de metri a turnurilor. Am reuşit, până la urmă. Ȋn anul construcţiei lor, 1998, Turnurile Petronas erau cele mai înalte din lume şi au rămas aşa până în 2004 când o altă construcţie (din Taiwan) le-a luat locul în top. Până în vârful antenelor, turnurile măsoara în totalitate 450 de metri, au 88 de etaje, sunt unite printr-un pod la etajul 41 şi găzduiesc, în interior, sediile celor mai mari corporaţii din lume precum şi un uriaş mall.

Petronas Towers by night

Suria KLCC Mall, Kuala Lumpur

Sky bridge Petronas Towers, Kuala Lumpur

Petronas Towers, Kuala Lumpur, Malayesia 1

Pavilion Mall Kuala Lumpur

Ȋn Malayesia convieţuiesc în bună înţelegere musulmani, budhişti, hinduşi, creştini şi de aceea, în Kuala Lumpur, în fiecare lună este un motiv de sărbătoare. Acum, oraşul este pregătit pentru Crăciun, toate mall-urile sunt decorate cu luminiţe şi globuri, toate străzile sunt pline de decoraţiuni, la fel ca în orice oraş european sau american în aşteptarea Crăciunului. Peste 5 săptămâni când ne vom întoarce din nou aici, oraşul va avea cu totul alte haine … dar, o să ajungem şi acolo.
          Nu puteam să plecăm fără să aruncăm o privire prin luxosul mall Suria KLCC aflat în interiorul Turnurilor. Peste tot erau reduceri, în unele locuri de până la 70%, iar în centru, la nivelul inferior se afla un cor format din tineri localnici, îmbracaţi foarte frumos şi care cântau colinde într-o engleză perfectă şi cu o bucurie în ochi şi în glas cum nu am mai văzut niciodată. Muzica lor răsuna până la ultimul etaj (al şaptelea), lumea îi asculta şi privea, unii de sus în jos, alţii aşezaţi confortabil  pe nişte canapele, chiar în faţa lor. Spectacolul a fost extraordinar de emoţionant, m-a purtat cu gandul acasă, şi la noi  se aude muzică de Crăciun peste tot, inclusiv la noi acasă, în faţa bradului, prin mall-urile noastre se ascultă aceeaşi muzică, doar cu alţi solişti. A trebuit să plecăm, ziua fusese cam lungă pentru noi şi era abia prima noastră zi în Kuala Lumpur.
          A doua zi, dis de dimineaţă, am plecat la ambasada Tailandei. Cel mai important lucru pe care trebuia să-l rezolvăm era să ne depunem actele pentru viza de Tailanda şi apoi eram liberi să vizităm oraşul în toată măreţia lui. Zis şi făcut. Am ajuns la ambasadă, ne-am aşezat la coadă, dar am constatat că nu aveam poze si că trebuia să le facem în altă parte. Dar, nu a fost o problemă, ne-am luat un bon de ordine, am plecat apoi la un mall în apropiere, ne-am făcut pozele, ne-am întors, am mai avut puţin de aşteptat, dar, până la urmă, nu am pierdut decât două ore cu totul, şi acum liberi, dar fără paşapoarte (le-am lăsat la ambasadă) am plecat pe jos … toate drumurile duc spre Petronas Tower.

KL Petronas Towers

Când nu ai prea mult timp la dispoziţie, dar vrei să vezi cât mai multe dintr-un oraş, cel mai bine este să te urci într-un autobuz turistic double decker. El te va duce în cele mai importante puncte turistice, poţi să cobori oriunde şi apoi să te urci din nou în următoarea staţie, este foarte confortabil, dar destul de scump, cam peste tot. Aici biletul  a costat cam 10 euro/persoană (mult mai ieftin decât în Europa), era valabil 24 de ore şi ne-a plimbat prin prin mai multe zone dintre care cele mai importante sunt : Cartierul Chinezesc, Piaţa Centrală, Little India, Palatul Naţional, Gara Centrală, Muzeul Naţional  … şi drumul era mult mai lung, dar, noi am coborât în Parcul Naţional Lake Garden, hotărâţi să vizitam Grădina de Fluturi, Grădina de Orhidee şi să ne plimbăm puţin pe malul lacului.
          Când am coborât din double decker, am fost întâmpinaţi de această maimuţică simpatică. Ne-am bucurat foarte mult şi am constatat apoi că erau foarte multe şi nu erau acolo întâmplător. Ne aşteptau pe noi, turiştii, ştiind că vor primi câte ceva de mâncare şi chiar aşa a fost.

rsz_img_3779

Lakes Garden maimutica cersetoare

Ne-am simţit foarte bine în mijlocul naturii, în această oază de verdeaţă la doar 30 de minute de centrul aglomerat al capitalei, am fi vrut să stăm acolo o zi întreagă, chiar şi mai multe, dar aveam atâtea alte locuri de văzut şi timpul era, totuşi, destul de scurt.

Orchid Garden Kuala Lumpur

Butterfly Park Kuala Lumpur 4

Butterfly Park Kuala Lumpur 3

Butterfly Park Kuala Lumpur 2

După ce am petrecut cam patru ore printre fluturi şi flori frumos mirositoare, ne-am întors în centru, tot cu autocarul nostru Hop on Hop Off, şi am nimerit iar o oră de vârf, aşa că am preferat să coborâm chiar în faţa Turnurilor Petronas şi să facem restul călătoriei, până la hotelul  nostru , pe jos. Cred că a fost o hotărâre înţeleaptă pentru că am ajuns la hotel în nici 10 minute şi în jumătate de oră eram iar în centru, pregatiţi acum să vedem cealaltă faţă a capitalei, la lumina apusului şi chiar mai târziu, în noapte. Străzile erau foarte animate, pline de oameni de toate felurile- turişti chinezi şi japonezi, americani şi europeni , vânzători ambulanţi care vindeau orice, de la suveniruri pâna la ceasuri Bulgari (fake-uri, bineînţeles), artişti, fete de consumaţie, travestiţi.  Am făcut şi noi o tură completă a principalului bulevard, ne-am oprit să admirăm şi să aplaudăm trupele care cântau muzică live în faţa restaurantelor, şi apoi am găsit  o terasă mai retrasă, dar super aglomerată şi am hotărât să bem un suc. Aici, majoritatea celor de la mese erau localnici, atmosfera era extraordinară, trupa cânta muzică din repertoriul  naţional, dar şi internaţional, iar cei de la mese cântau şi ei, atunci când erau invitaţi să o facă.

Suria KLCC Mall Kuala Lumpur

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nici nu ne-am dat seama când s-a făcut miezul noptii, cu părere de rău am plecat spre hotel, pentru că a doua zi se anunţa la fel de aglomerată şi eram foarte obosiţi.
          La ora 8 dimineaţa am fost printre primii clienţi la Mc.Donald-ul de lângă hotelul nostru, era primul local deschis şi mi s-a părut ceva foarte interesant în legătură cu el. Bineînţeles că meniurile servite aici erau puţin diferite de cele europene, dar la micul dejun se servea numai un anumit tip de meniu, până la ora 11, apoi se servea prânzul, alte meniuri, iar seara, cina, alte meniuri. Nu aveai prea multe opţiuni pentru micul dejun, dar, până la urmă, am găsit ceva pe gustul nostru, sucul de portocale a fost natural, ceaşca de cafea /ceai ţi-o puteai re-umple ori de câte ori vroiai, fără să mai plăteşti nimic în plus şi localul era plin de tineri liceeni  sau studenţi .
          La ora 9 eram deja în double decker, în drum spre Parcul Naţional Lake Garden pentru a vizita Grădina de Păsări. Kuala Lumpur Bird Park se întinde pe aproape 9 hectare, găzduieşte peste 3000 de păsări  din peste 300 de specii şi este cel mai mare Bird Park în aer liber din lume. Cel puţin aşa scria în pliantul de prezentare. Intrarea costă ~15 $ şi îţi poţi petrece toată ziua plimbându-te pe alei cu berze, păuni  şi fel de fel de alte păsări, mai mari sau mai mici. Ȋn cadrul parcului se află şi un restaurant, spaţii de joacă pentru copii şi un amfiteatru pentru spectacole live cu dresaj de papagali, o încântare pentru cei mici, dar şi pentru cei mari.

Bird Park Kuala Lumpur

Bird Park Kuala Lumpur 14

Bird Park Kuala Lumpur 2

Bird Park Kuala Lumpur 1

Ȋn prima parte a călătoriei noastre în Kuala Lumpur am încercat să vizităm Turnurile Petronas, să urcăm până la Skybridge (etajul 41), dar nu am reuşit. Pentru o astfel de vizită nu se plăteşte decât 1$, dar numărul de vizitatori este limitat şi, pentru a avea acces, trebuie să te înscrii pe o listă. Pentru noi, cel mai curând loc disponibil era cam peste 7 zile, aşa că am renunţat. Cred că ar fi fost frumos să priveşti oraşul de la 400 de metri înălţime, dar noi peste 7 zile urma să fim pe o minunată plajă în Tailanda, aşa că nu ne-a părut foarte rău.
          După vacanţa de aproape 4 săptămâni în Tailanda (povestea aici si aici), am revenit în Kuala Lumpur într-o dimineaţă foarte devreme, după aproape 20 de ore pe drum, din insula Lanta cu vaporaşul până în Krabi, apoi cu autocarul până în Hatyai şi mai departe cu autocarul până la destinaţie. Pentru tot acest drum am plătit doar 30$ pentru două persoane, dar, ajunşi  în autogara  din KL, la ora 4 dimineaţa, nu am stat prea mult pe gânduri şi am plătit 25$ unui taximetrist să ne ducă la un hotel în Bukit Bintang. Am găsit un hotel ieftin şi bun, foarte aproape de centru şi am plătit ~30$/cameră, dar, pentru că ziua de cazare începea la ora 12, a trebuit să achităm încă jumătate din preţul camerei pentru cele 7 ore în plus. La o oră atât de matinală, nu prea mai aveam energie să căutăm altceva şi-am aflat, până la urmă, că toate hotelurile practicau aceleaşi tarifuri pentru jumătăţi de zi în care ocupai camera, înainte de ora 12. Nu ştiu dacă acelasi lucru se întâmpla şi la un hotel de 3-4-5 stele, dar nici nu am fost curioşi să aflăm.
          Primul lucru pe care l-am observat când am ieşit la plimbare a fost faţa complet schimbată a oraşului, cu noile lui haine de sărbătoare, acum în întâmpinarea Anului Nou Chinezesc. Străzile principale erau împodobite cu lanterne roşii, luminiţe şi pomi de cireşi înfloriţi. Iepuri frumos coloraţi stăteau aşezaţi  în faţa Mallurilor, în aceleaşi locuri în care, în urmă cu o lună, se aflau brazi şi Mosi Crăciuni. Anul care va începe pe 3 februarie va fi sub semnul Iepurelui şi, de aceea, puteai vedea acest simbol peste tot, pe mesele din restaurante, în magazine şi pe pungile cu mâncare de la Mc. Donald’s.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tare aş fi vrut să mă aflu în Kuala Lumpur şi la mijlocul lui aprilie să văd oraşul împodobit pentru o altă sărbătoare si anume Anul Nou Budhist.
          Cele 3 zile care ne-au mai rămas din vacanţa noastră le-am împărţit între plimbări pe străzi,  prin parcul din faţa Turnurilor Petronas, plimbări cu Monorail-ul, metroul suspendat, şi o vizită de aproape o zi la Grădina Zoologică. Pentru noi a fost cea mai mare gradină zoologică pe care am văzut-o vreodată şi ni s-a părut foarte interesantă,  în primul rând datorită faptului că animalele erau mai libere, nu în cuşti cu zăbrele, în unele cazuri foarte aproape de vizitatori, despărţite doar prin nişte şanţuri cu apă şi, apoi am aflat, prin nişte garduri electrice foarte bine ascunse privirii. Aveai impresia că te afli chiar în mijlocul animalelor, tigrii păreau atât de aproape încât începea să-ţi bată inima de emoţie şi frică când treceai pe lângă ei. Erau, totuşi şi animale închise, cum ar fi coioţii şi maimuţele. A fost o experienţă interesantă şi a meritat cei 15$/persoană.

Gradina Zoo, Kuala Lumpur

Gradina Zoo, Kuala Lumpur 2

Gradina Zoo Kuala Lumpur

Gradina Zoo Kuala Lumpur 4

Gradina Zoo Kuala Lumpur 3

Gradina Zoo Kuala Lumpur 2

Mai erau atât de multe locuri de văzut în KL, dar am hotărât să lăsăm şi pentru data viitoare câte ceva, aşa că ultima zi am petrecut-o toată în superbul parc din faţa Turnurilor Petronas, alături de sute de turişti înnebuniţi  să-şi facă fotografii în cele mai ciudate poziţii şi alături de zeci de localnici cu copii veniţi aici să se răcorească într-o fântână-piscină special amenajată pentru aşa ceva.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Am ajuns la sfârşitul vacanţei … Kuala Lumpur rămâne, cu siguranţă, un oraş în care vrem să ne întorcem. Poate data viitoare avem noroc să vizităm Turnurile Petronas şi poate vom vedea oraşul împodobit pentru Anul Nou Budhist.

– Citiţi şi articolele mai detaliate despre Kuala Lumpur scrise de mine pe www.ghiduri-turistice.info

Galerie foto:

You can leave a response, or trackback from your own site.