Vacanṭă în Grecia (septembrie 2016)

Grecia

După ce vara trecută ne-am petrecut vacanṭa de vară în Turcia (povestea aici), anul acesta ne-am întors la prima noastră iubire – Grecia – pentru o vacanṭă de 25 de zile, în câteva insule din Arhipelagul Cicladelor. Iubim foarte mult această ṭară ṣi, după 18 ani de la prima noastră vizită pe pământ elen, încă mai descoperim noi ṣi noi motive care să ne facă să o iubim mai mult.

Pentru prima parte a vacanṭei, am ales ca loc de ‘reṣedinṭă’ insula Naxos – o mai veche cunoṣtinṭă a noastră pe care o vizitasem într-o excursie de o zi în urmă cu 18 ani, în timpul voiajului de nuntă petrecut în insula vecină, Paros.

Grecia- Naxos, 2016 -

Gtecia

Ne-am bucurat să descoperim o insulă foarte prietenoasă ṣi nu foarte aglomerată – la început de septembrie – potrivită pentru ore prelungite de bălăceală ṣi ‘leneveală’ pe plaje acoperite cu nisip auriu ṣi seri animate pe străduṭele înguste ṣi colorate din capitala Chora.

Intenṭia noastră fusese să ne stabilim ‘tabăra’ în Naxos, dar să vizităm ṣi insulele din Sud ṣi Sud-Est – Schinoussa, Iraklia, Kato Koufonissi ṣi Pano Koufonissi – în excursii de o zi. Din păcate, aflându-ne la final de sezon – sau din cu totul alte motive pe care nu le-am înṭeles – oferta de transport către aceste insule (un bilet de fery dus-întors către una dintre insule costa 20 de euro, cu plecare la ora 10 dimineaṭa ṣi întoarcere la ora 16) nu ne-a încântat absolut deloc ṣi am fost nevoiṭi să ne schimbăm planurile.

Am optat astfel doar pentru o excursie de o zi în insula Mykonos (bilet ferry dus-întors 20 de euro, plecare la ora 9 dimineaṭa ṣi întoarcere la miezul nopṭii) care ne-a încântat peste aṣteptări.

Pentru a doua parte a vacanṭei, am încercat să alegem o destinaṭie mai îndepărtată – insula Rodos – sau alte insule oarecum apropiate – Amorgos ṣi Tinos – dar am renunṭat pe rând la toate aceste opṭiuni (din cauza preṭului exagerat la ferry către Rodos ṣi din cauza aglomerării excesive din celelalte insule, despre care am aflat vorbind cu alṭi turiṣti) ṣi am decis în favoarea preferatei noastre, insula Santorini.

În drum spre Santorini, am făcut un popas de o zi în insula Paros pentru a retrăi ṣi resimṭi – cu seninătatea ṣi înṭelepciunea ochiului matur – magia celor 14 ‘zile de miere’ pe care le-am trăit atunci, cu pasiunea ṣi nebunia vârstei de 22 de ani.

Grecia- Paros, 2016 -

Grecia- Paros, 1998 -

Ṣi, pentru că iubim Grecia din foarte multe puncte de vedere – chiar ṣi atunci când greṣeṣte – ne-am bucurat că greva lucrătorilor din transporturile maritime – ce a avut loc chiar în ziua în care ar fi trebuit să luăm vaporaṣul din Santorini spre Pireus – ne-a făcut să pierdem zborurile către ṭară, prelungindu-ne astfel vacanṭa cu încă trei zile. Mulṭumită ofertelor extraordinare de zbor de la Blue Air, pierderile noastre s-au ridicat la doar 100 de euro (4 persoane), câṣtigând, în schimb, trei zile în plus de vacanṭă pe care le-am petrecut în Atena ṣi în împrejurimile acesteia – insula Aegina ṣi Corint.

Grecia Grecia

Grecia

Grecia s-a dovedit a fi – din nou – destinaṭia perfectă pentru vacanṭa de vară, în ciuda problemelor economice cu care se confruntă ṭara în ultimii ani. TVA-ul a crescut la 24%, preṭul combustibilului este printre cele mai ridicate din Europa (1.5-1.7 euro/litru) ṣi sectorul serviciilor este zguduit frecvent de greve spontane care ar trebui să îndepărteze turiṣtii. Dar – incredibil – numărul acestora creṣte continuu. Să fie de vină farmecul locului? Sau seninătatea cu care localnicii privesc viaṭa cu toate greutăṭile ei?

Noi am înṭeles. În Grecia viaṭă este mai frumoasă, mâncarea mai gustoasă ṣi zilele de vară se trăiesc din plin, în acorduri de bouzuki sau pe ritmuri de sirtaki.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.