Singapore – 11 Dec. 2010 – Jurnal de bord ‘HS PUCCINI’

Sunt fericită! Am văzut Singapore. Chiar dacă nu am avut decât 3 ore la dispoziţie şi am alergat continuu, am văzut Singapore şi a meritat. Am rămas profund impresionată, parcă nu-mi vine să cred, dar, totuşi, nu am visat … am dovezi … poze.
          Singapore, o ţară-oraş, cum nu am mai văzut până acum, o combinaţie perfectă între Manhattan şi Melbourne, dar, pe un fundal foarte curat,  foarte cald şi umed, zgârâie-nori coloraţi şi cu forme diferite, grădini frumoase, străzi  cu trafic extraordinar de civilizat.

Sky scrapers Singapore

Singapore se află pe paralela de  1 grad latitudine nordică şi de aceea temperaturile sunt foarte ridicate tot timpul anului, iar umiditatea poate ajunge până la 90% dimineata. Tot datorită faptului că se află atât de aproape de ecuator (~ 100 km), în Singapore ziua este egală cu noaptea, ceea ce înseamna că 12 ore pe zi soarele se află pe cer, indiferent de anotimp. Umiditatea îţi poate crea dificultăţi în respiraţie, dar, încet, încet te obişnuieşti cu ea şi cu transpiraţia care-ţi alunecă continuu pe frunte şi începi să te bucuri de frumuseţea şi unicitatea locului.

Primul lucru care îmi vine în minte când mă gândesc la Singapore este curăţenia,  ştiam asta chiar înainte să ajung aici, dar acum am văzut cu ochii mei. Era o curăţenie desăvârşită peste tot,  pe stradă, pe trotuare, absolut totul era în ordine, nici măcar un chiştoc pe jos, nici frunze sau flori căzute la întâmplare, cu toate că erau pomi înfloriti peste tot.  Şoferul nostru ne-a spus că străzile se mătură şi  se spală de 3 ori /zi şi dacă arunci gunoaie pe jos amenda poate ajunge şi până la 1000$, chiar dacă eşti turist. Peste tot sunt camere de filmat şi orice mişcare este înregistrată.

Prima plimbare prin Singapore

Din port, primul taximetrist ne-a dus, pentru 5 $, până în cartierul chinezesc, unde am ajuns în 5 minute. Aici, am intrat puţin într-un Mall, pentru că aveam câteva cumpărături de făcut, dar nu am pierdut decât 15 minute … foarte preţioase, totuşi.

China Town Singapore

Singapore China Town

Ne-am plimbat puţin prin zonă şi am ajuns la un templu hindus. Nu mai intrasem, până acum, într-un astfel de lăcaş de cult şi eram foarte curioasă. A trebuit să ne descălţăm şi nu am putut fotografia în interior, din păcate. Am intrat într-o curte interioară unde se aflau mai multe altare, pentru diferiţi zei şi zeiţe, în faţa cărora erau depuse ofrande –coşuri cu fructe şi flori.

Templu hindus Singapore

Am vizitat apoi un templu budhist şi aici am fost foarte impresionaţi. Era un templu mare, sau, poate greşesc, pentru că nu am mai văzut niciunul înainte ca să compar … era, oricum, mult mai mare decât templul hindus. Era ora de rugăciune si, când am intrat în interior, chiar m-am emoţionat. Erau mulţi credincioşi aşezaţi pe nişte bănci care citeau cu voce tare din cărţile lor de rugăciuni, în faţă se afla un preot îmbrăcat în portocaliu şi care citea la microfon şi ţinea isonul bătând cu un beţişor într-un clopoţel. Se auzea foarte interesant şi, oricât de ateu ai fi fost, nu puteai să nu te emoţionezi. Pentru mine a fost o experienţă unică pe care nu o voi uita niciodată.

Templu budist Singapore

Intr-un templu budist in Singapore

Am simţit aici că oamenii pot fi mai buni, mai curaţi, uniţi într-un crez comun, sub acelaşi acoperiş, chiar de religii diferite cum erau aici. Pe lângă credincioşii care se rugau, se mai aflau  o mulţime de turişti de religii diferite care erau, ca şi noi, curioşi, dar timizi, în acelaşi timp, stingheri, parcă, dar profund emoţionaţi. Acest crez comun care ar trebui să unească toate religiile este pacea universală. Probabil că este imposibil de realizat aşa ceva, dar, cred că budhiştii şi-ar dori lucrul acesta … nu ştiu dacă şi musulmanii.  Şi aici mă aşteptam să intrăm descălţaţi, dar nu a trebuit să ne lăsăm pantofii la intrare, am văzut că nu se aprind lumânări, ci doar beţişoare parfumate şi candele (în pahare de sticlă) şi din cărţile de rugăciune se citeşte pe coloane, de sus în jos, de la dreapta la stânga şi de la sfârşitul cărţii spre început … asta înseamnă că ceea ce numim noi sfârşitul cărţii, la ei este începutul.

De la templul budhist, ne-am hotărât să mergem să vedem  două dintre cele mai cunoscute imagini – emblemă  ale ţării, care apar  pe toate  vederile, tricourile, calendarele  şi magneţii şi anume, roata cea mare – ‚Flyer’- şi cele trei turnuri unite la ultimul etaj printr-un acoperiş în formă de vapor (Marina Bay Sands).
          Noi eram în mare grabă, aşa că am hotărât să luam un taxi, dar aveam  o mică problemă. Nu schimbasem bani, în cartierul chinezesc cumpărasem cu dolari americani, dar acum aveam nevoie de dolari singaporezi să plătim taxiul. Taximetristul  a spus că nu poate primi dolari americani şi ne-a trimis la bancă, dar banca din apropiere era închisa, ar fi trebuit să mergem undeva, într-un Mall, şi noi ne grăbeam. Până la urmă, taximetristul a spus că ne duce el, dar nu poate să ne ia bani. Am crezut că glumeşte, aşa că, ne-am urcat, i-am spus să ne ducă la Roată, am ajuns acolo în 5 minute şi chiar nu a vrut să primească bani. A spus că a fost plăcerea lui să se converseze cu noi şi ne-a urat vacanţă plăcută. Pentru noi, mâine este  ultima zi la vapor, mâine seară începe vacanţa noastră  în Kuala Lumpur şi va continua în Tailanda.
          Nu ne-am suit în roată, costa cam 25 $/persoana şi nu prea aveam timp. Cred că ar fi fost frumos să privim oraşul de sus, dar, aşa, am privit noi de jos în sus. Am văzut şi cele trei turnuri şi am aflat că această clădire înaltă de 200 m este, de fapt, un hotel luxos cu peste 2500 de camere, iar pe acoperişul lui se află o piscină descoperită care oferă un spectacol panoramic de vis.

Singapore Flyer

Cam atât am reuşit să cunoaştem noi din Singapore în cele 2 ore jumătate.  Ȋn concluzie, ne-a plăcut şi suntem hotărâţi să ne mai întoarcem.

Ȋnainte de a părăsi complet acest minunat oraş, am reuşit să mai admiram încă o dată, de data asta, dinspre mare, zgârâie-norii aliniaţi pe linia orizontului, roata şi turnurile gemene şi ne-am făcut o promisiune: să revenim curând.

Singapore skyline

Galerie foto:

You can leave a response, or trackback from your own site.