O după-amiază în Auckland, Noua Zeelandă (Jurnal de bord HS Beethoven)

Mă bucur că programul nostru în Auckland a decurs aṣa cum ne-am dorit. Am intrat la 6 dimineaṭa, am fost la plimbare toată după-amiază ṣi am plecat din port la ora 23 pentru a fugi din calea ciclonului tropical Pam, care a făcut ravagii în Arhipelagul Vanuatu. Ciclonul se îndreaptă spre Sud ṣi o să lovească ṭărmul Nordic al Noii Zeelande astă-seară ṣi mâine, aducând cu el vânturi de până la 150 km/oră ṣi ploi torenṭiale. Pentru că am plecat mai repede din port, noi o să fim înaintea centrului furtunii cu cel puṭin  400-500 mile ṣi o să păstrăm ~ 6-7 ore între noi ṣi valurile de 4-5 metri care se formează ṣi ne urmăresc. Mai mult ca sigur nu ne vor prinde până ajungem în următorul port. Deocamdată, afară bate vântul, dar valurile nu depăṣesc 1-1.5 metri.

Ciclonul Pam a amânat pentru câteva zile startul de pornire al celei mai mari regate de veliere din lume – Volvo Ocean Race – care ar fi trebuit să pornească astăzi din Auckland spre Brazilia, urmărind cel mai dificil traseu din lume – Oceanul Pacific de Sud, Drake Passage ṣi Magellan Strait.

Din fericire, noi am reuṣit să vedem ṣi să admirăm echipele participante ṣi bărcile lor de milioane de dolari ieri, în Viaduct Basin, portul de agrement cel mai popular din Auckland.

IF

IF

SAMSUNG CAMERA PICTURES

SAMSUNG CAMERA PICTURES

IF

O mulṭime de oameni se aflau ṣi ei acolo pentru a-ṣi aclama favoriṭii ṣi o trupă de muzicieni întâmpina echipele participante pe măsură de acestea apăreau pe cheu pentru a-ṣi lua în primire bărcile. Cu toate că startul cursei principale a fost amânat cu câteva zile, toate bărcile înscrise în competiṭie au participat la un antrenament comun ce a fost fotografiat ṣi filmat de câteva mii de entuziaṣti sosiṭi în port special pentru această ocazie. Mai mulṭi vor fi, cu siguranṭă, prezenṭi în ziua startului adevărat al cursei care va avea loc în funcṭie de evoluṭia ciclonului tropical.

După ce am petrecut aproape o oră în Viaduct Basin, plimbându-ne printre bărci ṣi localnici, am pornit-o spre centrul oraṣului cu scopul de a ne urca în Sky Tower pentru o frumoasă panoramă de la înălṭime. Nici nu a fost greu să ajungem la el, pentru că turnul este vizibil din orice punct din oraṣ ṣi atrage cei mai mulṭi turiṣti.

Auckland sky line

Având o înălṭime totală de 328 de metri ṣi două niveluri accesibile turiṣtilor pentru observare, Sky Tower este cea mai înaltă clădire din Emisfera Sudică ṣi reprezintă emblema oraṣului.

Biletul de intrare (28$) permite accesul la ambele nivele – primul, situat la ~ 185 de metri altitudine ṣi al doilea la 220 metri. Între cele două niveluri de observare există un restaurant ṣi un bar.

Pentru a urca, am luat întâi un lift care m-a dus cu o viteză incredibilă până la primul nivel. Urechile mi s-au înfundat pe loc ṣi s-au desfundat abia după ce am coborât iar la nivelul mării.

Priveliṣtea de sus mi-a plăcut foarte mult ṣi am petrecut aproape o jumătate de oră, plimbându-mă de jur împrejur ṣi admirând panorama deschisă spre toate puctele cardinale. Am văzut Viaduct Basin ṣi Quay Street, am văzut yachturile înscrise în Volvo Race ṣi care se întorceau acum în port după mica întrecere care avusese loc nu foarte departe de mal.

Auckland Viaduct Basin view from the Sky Tower

Puṭin mai spre dreapta, am văzut portul comercial ṣi vaporul nostru aṣezat cuminte la cheu. În faṭă, se vedeau insulele răspândite în Golful Hauraki ṣi Peninsula Auckland.

Auckland Sky Tower view towards Devenport and Rangitoto Island.

Auckland Sky Tower view towards the commercial port

La acest nivel, spaṭiul destinat vizitatorilor era destul de generos, împărṭit în două de un rând de băncuṭe joase care mergeau circular, înconjurând ṣi ele 360° în jurul centrului axei unde se afla liftul. Partea din dreapta băncilor era mai largă ṣi părea a fi preferata tuturor deoarece majoritatea turiṣtilor se plimbau doar în această zonă, între lift ṣi băncuṭe, păstrând o oarecare distanṭă faṭă de pereṭii din sticlă ai turnului.

IF

Între bănci ṣi marginea exterioară exista un spaṭiu îngust de aproape o jumătate de metru peste care păṣeau doar cei mai curajoṣi dintre vizitatori. Acest spaṭiu îṭi oferea o priveliṣte aproape înfricoṣătoare pentru că era foarte aproape de geamul exterior, dar ṣi pentru că era acoperit din loc în loc cu sticlă transparentă peste care trebuia să păṣeṣti. Nu prea îmi este mie frică de înălṭime, dar, trebuie să recunosc că mi-a fost foarte greu să păṣesc peste aceste porṭiuni de podea transparentă ṣi am prins curaj mai mult după ce am văzut două alte turiste – mult mai în vârstă – care au traversat zona transparentă fără probleme.

IF

IF

Am păṣit ṣi eu peste sticla groasă ṣi am simṭit cum mi se accelerează bătăile inimii. După ce am făcut o mulṭime de fotografii am urcat la nivelul superior – la ~ 220 de metri altitudine – de unde am avut o panoramă asupra aceloraṣi obiective, dar priveliṣtea mi s-a părut mai frumoasă deoarece câteva clădiri care îmi obstrucṭionaseră privirea la nivelul inferior rămăseseră acum mult mai mici ṣi nu mai constituiau un obstacol.

IF

Auckland Sky Tower

Auckland view from the Sky Tower 1

IF

IF

Am făcut iar câteva fotografii ṣi am coborât apoi cu picioarele pe pământ, la baza turnului unde o mulṭime de turiṣti aṣteptau nerăbdători să ia liftul pentru a urca în vârf. După ce m-am depărtat puṭin de baza turnului ṣi am putut să-l admir în toată măreṭia lui, l-am observat ṣi pe primul ‘zburător’ pasionat de sporturi extreme care a coborât cu o viteză incredibilă pe firele metalice atârnate la ~ 200 de metri altitudine, pe platforma Sky Walk, situată între cele două nivele de observare. Am zis întotdeauna că pasionaṭii de bungee jumping sunt foarte curajoṣi ṣi merită admiraṭi, dar mi se pare de-a dreptul o risipă de bani să faci aṣa ceva din Sky Tower-ul din Auckland, în condiṭiile în care trebuie să plăteṣti ~ 170$ pentru câteva secunde de zbor. Am mai aflat că turiṣtii au posibilitatea să se plimbe pe Sky Walk – acelaṣi nivel de unde au loc ṣi lansările pentru bungee jumping – ṣi aceste plimbări sunt încărcate de adrenalină deoarece se realizează într-un spaṭiu liber, fără geamuri sau garduri de protecṭie – dar cu un echipament de siguranṭă. Pentru o astfel de aventură, doritorii trebuie să plătească în jur de 100$.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Eu m-am simṭit mult mai bine în spatele geamurilor, unde am putut admira ṣi fotografia peisajul iar urcatul ṣi coborâtul cu liftul mi-au oferit suficient de multă adrenalină cât să nu-mi doresc vreodată să practic vreun sport extrem.

Mi-a plăcut foarte mult Auckland. Mi-a plăcut să-i admir pe localnicii ieṣiṭi la plimbare pe malul mării, în portul de agrement ṣi pe străzile oraṣului, în pieṭe ṣi magazine. M-am bucurat să constat că străzile erau pline nu numai de tineri, dar ṣi de oameni în vârstă care îṣi petreceau ziua de sâmbătă în aer liber, plimbându-se printre sutele de catarge ale oraṣului ce este recunoscut sub numele de Sail City. Probabil că ṣi frumoasele bărci de competiṭie înscrise în Volvo Race au atras în număr mare oamenii în portul de agrement ṣi pe la toate terasele din jur.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

IF

Sper să am ocazia să revăd oraṣul peste ṣapte săptămâni ṣi să mă conving dacă această sâmbătă a fost mai specială sau toate zilele de week-end sunt la fel de animate în Auckland.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

One Response to “O după-amiază în Auckland, Noua Zeelandă (Jurnal de bord HS Beethoven)”

  1. cristina says:

    Felicitari, sincera sa fiu va invidiez pentru sansa de a calatori prin lume!Toate cele bune va doresc!

Leave a Reply



Hit Counter by technology news