Manevră de acostare în portul Savannah, USA – Jurnal de bord ‘HS Bruckner’ (februarie 2014)

Vineri, 21 Februarie 2014

ora 16.30

Suntem pe comandă acum. De la ora 15 am luat pilotul pentru Savannah şi înaintăm încet încet pe rȃul cu acelaşi nume. Pȃnă în port mai avem mai mult de o oră, cam în 45 de minute ar trebui să urce cel de-al doilea pilot şi apoi să luăm remorcherele.

       Am mai fost pe aici în urmă cu şase ani, dar nu pot să spun că îmi amintesc prea multe. Cu siguranţă îmi voi aminti cȃnd ne vom apropia mai mult, cȃnd voi vedea casele şi restaurantele de pe faleză. Afară nu este atȃt de cald ca atunci, dar este plăcut în comparaţie cu ultimele zile pe care le-am avut pe mare – sunt ~20° în aer, bate puţin vȃntul şi sunt şanse de ploaie. Cerul este cam înnorat în faţă, dar se vede interesant.

       La ora 15, cȃnd am luat noi pilotul, au mai luat piloţi şi alte patru vapoare, ceea ce înseamnă că suntem aliniaţi unul în spatele celuilalt (noi pe locul doi) şi înaintăm încetişor spre port. Din sens invers, au fost şase vapoare la rȃnd. Şi ele ies unul cȃte unul şi, din cȃnd în cȃnd, ne întȃlnim pe drum. Canalul navigabil este destul de îngust şi nu foarte adȃnc (doar 6 metri ne despart de fundul nisipos). În ultimele zile, portul Savannah a fost atins de o furtună şi a fost chiar închis din această cauză. Acum, totul a trecut, dar s-au adunat mai multe vapoare care aşteptă să între în port şi o să fie mult de lucru la cheu.

Arrival Savannah Georgia 4

Arrival Savannah Georgia 2

         De cȃnd am venit eu pe comandă, peisajul este foarte interesant de ambele părţi, dar ar fi fost şi mai frumos dacă afară ar fi fost mai cald şi vegetaţia mai verde. Deocamdată, totul pare cam trist, în aceste culori ruginii. Am trecut pe lȃngă mai multe insule (Oyster Island, Turtle Island, Jones Island, Long Island, Bird Island, Elba Island) şi întinsuri de pămȃnt, cam pustii acum, dar, cu siguranţă, mult mai atractive pe timp de vară . Din loc în loc apare cȃte o mică plajă cu nisip, invadată de bolovani, crengi şi chiar buşteni întregi. Păsări prea multe nu am văzut pe mal, doar cȃteva albe cu picioare înalte care îşi ciuguleau cina prin nisip.

Entering Savannah Port

Arrival Savannah Georgia 3

          Terenul este foarte plat de ambele părţi, acoperit de iarbă şi buşteni – unii ţepoşi – iar din loc în loc, presărat cu ochiuri de apă, mai mari sau mai mici.

        Înainte de a trece pe sub podul Eugene Talmadge Memorial Bridge – pe partea stȃngă au început să apară clădiri frumoase, majoritatea pe mai multe etaje. Cu faţadale din cărămidă în nuanţe diverse, toate clădirile par vechi, atacate de mucegai, dar foarte impozante şi bine întreţinute. Multe dintre ele sunt hoteluri şi restaurante – foarte luxoase şi scumpe, după cum ne-a explicat însuşi pilotul. La ora asta sunt foarte animate, chiar aglomerate şi pilotul ne-a mai spus că este foarte greu să găseşti un loc liber la o masă, dacă nu ţi-ai făcut o rezervare în prealabil.

Savannah Eugene Talmadge Memorial Bridge

Savannah Riverside

       Am făcut şi eu cȃteva poze celor care ne priveau şi fotografiau la rȃndul lor de pe cheu, de la terase sau din camerele de hotel. Mulţi mi-au făcut cu mȃna, iar eu le-am răspuns, ca de obicei.

       La ora 18 s-a ambarcat şi pilotul al doilea (Docking pilot). A venit cu un remorcher şi a preluat comanda de la primul pilot (River Pilot). El este cel care comunică cu remorcherele şi ghidează vaporul spre locul de acostare.

       Ca în foarte multe alte situaţii şi aici ne-am rotit 180° înainte de a acosta. Am avut două remorchere – unul în prova babord şi altul în pupa tribord – care ne-au împins continuu pȃnă am făcut o rotaţie completă, apoi s-au mutat ambele pe babord şi au împins uşor şi constant vaporul pȃnă l-au lipit de cheu. În faţa noastră, exact aceleaşi manevre le-a efectuat şi celălalt vapor (primul din şir), doar că el este puţin mai mic şi, probabil, nu atȃt de puternic, pentru că s-a mişcat foarte foarte încet.

Arrival Savannah Georgia 5

Arrival Savannah Georgia 7

Arrival Savannah Georgia 8

Arrival Savannah Georgia 9

Arrival Savannah Georgia 11

Arrival Savannah Georgia 12– vaporul din pupa noastra –

        Am ajuns, deci, în Savannah. Sperăm să ieşim puţin în oraş. Plecarea este programată pentru mȃine dimineaţă, deci nu putem ieşi decȃt acum cȃteva ore şi, cum afară este deja întuneric, vom merge doar la masă. Cu siguranţă nu vom merge la unul din restaurantele pe lȃngă care am trecut pentru că acelea sunt foarte scumpe. Este şi normal din moment ce nota de plată include şi biletul de vizionare al unui frumos spectacol ce are vapoare port-containere drept actori principali. Noi nu vrem să mai plătim pentru aşa ceva.

Galerie foto:

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

2 Responses to “Manevră de acostare în portul Savannah, USA – Jurnal de bord ‘HS Bruckner’ (februarie 2014)”

  1. Mioara says:

    Foarte interesant!Trebuie multa atentie si experienta la aceste manevre de intrare in port.Nu e o simpla acostare.Toata admiratia pentru acesti piloti!Tie,Oana,felicitari ca ne impartasesti si noua din experientele,traite la bordul multor nave!

  2. costica anonimul says:

    Am citit prima data plecarea din port si apoi acostarea.Intrarea cu toate manevrele acelea pe rau ,cu pilotii–totul foarte interesant-plus descrierea malurilor.Si totusi numai 6 m ?Stiu pe cineva care a “construit”un canal navigabil unde apa are 7,5m si pe care circula numai barcute.Ai dracu americani.Daca veneau mai repede poate ne faceau un canal cu adancimea de 6m pe care sa circule vapoare de 300m(lungime),sa care…..ce sa care? Sa CARE pe Romanica in AMERICA

Leave a Reply